آرم سیاه آرم سفید
  • نسبت طلایی
  • معرفی تیــــــم
  • خدمات
  • پروژه ها
  • پسـتــــها
  • ارتبــــاط با ما
  • درخواست مشاوره
  • کانون تبلیغاتی نسبت طلایی
  • طراحی لوگو
نسبت طلایی

طراحی لوگو و نشان تجاری

در رقابت های بازار تجارت در هر کسب و کاری امروزه لزوم برندسازی جهت پیشرفت یک تجارت و پیش افتادن از رقبا بسیار ملموس و قابل مشاهده است؛ در برندسازی باید هویت متمایز و جالب توجهی از خود در ذهن مخاطب حک کنید تا آنها بتوانند شما را راحت تر و سریع تر بشناسند و پیدا کنند.

برند سازی اقدامات تخصصی بسیاری دارد که باید صورت بگیرد. یکی از مهم ترین گام ها طراحی یک لوگو و نشان است که جذابیت آن یک ارتباط دیداری قدرتمند در بین برند شما و مخاطبین شما ایجاد کند تا هویت و پیام برند را به روشی موثر به جامعه هدف شما برساند و ضمن جلب اعتماد آن ها، تعاملی سازنده و پایدار رقم بزند.

نشان یا لوگوی یک برند صرفا یک نماد تجاری برای درج بر روی بسته بندی محصولات نیست! یک لوگوی منحصر به فرد و حرفه ای می تواند در همان لحظه اول نگاه مخاطب را جذب خود کند و آنها را نسبت پیام برند و در نهایت استفاده از محصولات و خدمات برند ترغیب کند. در حقیقت لوگو بخش مهمی از چهره برند شماست که در انتخاب شدن شما توسط پرسونای هدفتان نقش موثری را می تواند ایفا کند.

ویژگی های یک لوگوی استاندارد و حرفه ای:

از جمله ویژگی‌های یک لوگوی تخصصی عبارتند از:

1. خاص و منحصربه‌فرد

لوگوی یک برند باید تمایزبخش باشد تا مخاطبان و مصرف‌کنندگان بلافاصله آن را بازشناسی کنند و از رُقبای برند تمیز دهند. یک راه بسیار مناسب برای انجام این کار عدم استفاده از نشان‌های عمومی، تصاویر و یا آیکون‌های تکراری است. ضمن به‌کارگیری خلاقیت بالا، طراحی نوشتاری حرفه‌ای و تایپوگرافی می‌تواند به منحصربه‌فرد بودن لوگو کمک کند.

2. به‌یاد ماندنی

یک طراحی حرفه‌ای باید در همان نگاه اول جلب توجه کند و تصویری ماندگار در ذهن مخاطب حک و ثبت نماید. این کار به ساخت یک رابطه‌ی سازنده و بلندمدت بین برند و مخاطبان آن کمک می‌کند و ضمن ایجاد وفاداری در مخاطبان، باعث افزایش اعتبار برند مزبور در بازار می‌شود.

3. انعطاف‌پذیر

یک لوگوی حرفه‌ای باید بتواند به‌خوبی و بدون تغییر ماهیت و هدف خود در رسانه‌های مختلف جای بگیرد. به عبارت دیگر، لوگو باید به‌نحوی طراحی شود که قادر باشد در هر کانال تبلیغاتی بگنجد و مشکلاتی از قبیل ترکیب‌بندی ضعیف، کیفیت نامناسب و یا دیگر مشکلات مقیاسی را نداشته باشد. اگر لوگوی برند قابلیت انتقال بی‌وقفه و راحت از یک رسانه به رسانه‌ی دیگری را نداشته باشد، مشروعیت و اعتبار برند به خطر می‌افتد.

4. روشن و گویا

گرچه لوگو باید معرف کسب‌وکار باشد اما لزوماً به‌طور مستقیم نشان‌دهنده‌ی محصولات و خدمات آن نیست، بلکه باید پیام و وعده‌ی برند و ارزش‌ها و فرهنگ کسب‌وکار مربوطه را به‌روشنی و به‌نحوی گویا منعکس کند و به مخاطبان انتقال دهد. این امر به درک و شناخت مخاطبان از برند کمک می‌کند و بر مشروعیت کسب‌وکار مزبور می‌افزاید.

5. ساده

اثربخشی یک لوگو در سادگی آن نهفته است. بهترین طرح‌ها ساده‌ترین آن‌هاست که جهت تأثیرگذاری بیشتر، در آن‌ها از رنگ و حروف استفاده می‌شود. با این‌حال یک لوگوی موفق باید به‌راحتی برای مخاطبان قابل تشخیص باشد. افزودن افکت‌های اضافی و یا متن‌های غیر‌ضروری می‌تواند مخاطبان را از تصویر نمادین برند منحرف سازد و از ارزش لوگو بکاهد.

6. ماندگار

یک لوگوی حرفه‌ای هرگز نباید تاریخ انقضاء داشته باشد به عبارت دیگر باید در آینده نیز زیبایی و جذابیت خود را حفظ کند. بنابراین در انتخاب طرح لوگو باید از ساختاری استفاده کرد که همیشه در عرصه باشد، و نباید به مرسومات کوتاه‌مدت و مُد تا روز تا جای ممکن توجه کرد. به‌علاوه باید اطمینان حاصل کرد که طرح لوگو تنها فرهنگ مرسوم مکان و زمانی خاص را به نمایش نمی‌گذارد و در عوض، بیانگر ارزش‌های‌ست فارغ از مکان و زمان فعلی.

نمایش همه جمع کردن
نسبت طلایی

برخی از نمونه کارها

موسسه نظام ولایی
موسسه نظام ولایی
نمایشگاه تاسیسات پمپیکال
نمایشگاه تاسیسات پمپیکال
گروه بین المللی حقوقی MVCG
گروه بین المللی حقوقی MVCG
بیمارستان بهمن تبریز
بیمارستان بهمن تبریز
گروه امنیت شبکه پارس آوان
گروه امنیت شبکه پارس آوان
شرکت تجهیزات آزمایشگاهی فرآزما
شرکت تجهیزات آزمایشگاهی فرآزما
برند لوازم ورزشی بیباک
برند لوازم ورزشی بیباک
شرکت خدمات آسانسوری نویدآسانبر
شرکت خدمات آسانسوری نویدآسانبر
شرکت صنعتی تولید تجهیز نادر
شرکت صنعتی تولید تجهیز نادر
آژانس هواپیمایی اوج سیر
آژانس هواپیمایی اوج سیر
باشگاه زیبایی آقایان
باشگاه زیبایی آقایان
شیرآلات هوشمند بلندا
شیرآلات هوشمند بلندا
نسبت طلایی

فرم ثبت درخواست طراحی لوگو

کپی رایت

2024 . GOLDEN RATIO

Social Media
  • In
  • Ld
  • Be
  • Db
  • Gp